04 februari 2009

Nou breekt mijn klomp!

Televerkoop, we krijgen er allemaal mee te maken.  Gewoonlijk net wanneer u de aardappels moet afgieten, uw kind een crisis heeft of u gewoon even rustig uw aperitief wil nuttigen, dàn zijn ze er.

'Spreek ik met Mevrouw X?' is de geijkte openingszin.  Dan weet ik al hoe laat het is en van het moment dat zij hun eerste vraag hebben gesteld (kent u, mag ik, hebt u even...) zeg ik gewoonlijk kortweg : NEEDANKU en hang op.

Deze televerkoopster identificeerde zich echter als iemand van een ziekenfonds.  En dat intrigeerde mij zo dat ik besloot haar even te laten uitspreken.

'Kent u het Onafhankelijk Ziekenfonds?' vroeg ze mij.  Toeval wil dat ik dat inderdaad ken, mijn bomma zaliger was erbij en als ik mij niet vergis zijn hun klevertjes poederblauw.  Dus ik beaamde. Waar ze zeer verguld mee was.

'Bent u op de hoogte van onze gunstige tarieven en voordelen?', ging ze verder.

'Zijn jullie wanhopig misschien?' repliceerde ik want hoe hallucinant kan het worden, een Ziekenfonds dat actief klanten ronselt? 

Daar werd ze even stil van en aarzelde : 'Neeeeee, wij willen u gewoon op de hoogte brengen van de voordelen.'

Ondertussen was ik zwaar gniffelende.  Dat kon haar precies minder bekoren, evenmin als mijn vraag of ze al die Voordelen en Tarieven niet gewoon even kon doormailen.  Want die had ze ongetwijfeld bij de hand.

Dat kon niet, dat moest Uitgelegd worden. Meer nog, ze konden altijd iemand langssturen! Ook 's avonds! En ik kreeg de indruk dat het desnoods ook om 2 uur 's nachts zou kunnen, moest dat het enige tijdstip blijken dat ik ontvankelijk zou zijn voor het overwegen van een overstap.

Ik zei haar dat mij dat dat mij geen jolig idee leek. Ze zuchtte zwaar en besloot blijkbaar bij zichzelf dat ze het de Vertegenwoordiger Van Dienst niet kon aandoen om bij zulk een geschift vrouwmens langs te moeten gaan.

'Ik zal u iets toesturen per post', ging ze tenslotte. 

'Dat lijkt mij ook een beter idee', stemde ik in.  Dus ik ben in blijde verwachting van een hippe enveloppe van het OZ. Juich ende Verheug!

Televerkoop van Sociale Zekerheid, er zijn geen zekerheden meer in het leven. Zouden ze mijn gebroken klomp ook vergoeden?

 

Commentaren

ik had een paar weken geleden zo'n pipo van hun aan de telefoon, just toen ik aan mijn middagmaal bezig was, k heb dat dien kerel op niet al te vreindelijke wijze duidelijk gemaakt, hij excuseerde zich, wenste me smakelijk eten en zou later op de dag nog eens terug bellen.. maar toen was ik blijkbaar niet huis :-D

Gepost door: hilde | 04 februari 2009

tegenscript Ooit al van gehoord? Als ge dit uitprobeert op uw televerkoper heb je er zelf ten minste ook nog iets aan *g* http://www.xs4all.nl/~egbg/tegenscr.pdf

Gepost door: Sjattie | 04 februari 2009

Ja hoor Sjattie, daar heb ik al van gehoord : http://disfunctionelehuismoeder.skynetblogs.be/post/5753236/telemarketeers-go-away ;)
Helaas ben ik gewoonlijk te lusteloos om het in praktijk te brengen.

Gepost door: de huisvrouw | 04 februari 2009

Mag ik uw telefoonnummer? Dan schakel ik ze in het vervolg gewoon door. Hebben die mensen ook nog eens lol aan hun dag.

Gepost door: Tine | 04 februari 2009

zou dat geen interessant bijjobke voor u zijn ?
zo op het onverwachts mensen opbellen in de hoop dat ge een crisis veroorzaakt ;-))

Gepost door: annliesbet | 04 februari 2009

Ik heb er al dikwijls aan gedacht om bij zo'n foontjes te vragen of ze even konden wachten en vervolgens nen hele get ready-cd of zoiets in hun maag te splitsen bij wijze van wachtmuziekje. Kan ik ineens statistieken bijhouden wie hoe lang blijft luisteren. Kwestie van een bezigheid te hebben :p

Gepost door: Sjattie | 04 februari 2009

Ik dank gewoon mijn pollen dat ik een ander beroep heb dan u te moeten bellen.

Gepost door: zapnimf | 04 februari 2009

Maar gij moet mij onbetaald te woord staan, is dat niet erger?

Gepost door: de huisvrouw | 04 februari 2009

De commentaren zijn gesloten.