12 mei 2009

Hemaba, waar is mijn zakje?

Ik ging met Mme Z en ons kroost naar Wijnegem (onder lichte dwang, zoals u weet mag het Filiaal van de Hel voor mijn part afbranden om nooit weer opgebouwd te worden) en liet mij daar verleiden om voor mijn dochter 2 onderbroeken en een hemdje te kopen, die mijn aan Hemaprijzen voor kinderondergoed gewende brein even een kortsluiting bezorgden.

Zeg zelf : 2 boxershorts en een hemdje, plus een barbapapanotablokje van 4 op 5cm voor de bijna ronde som van 39,82 € is niet min, zeker voor iemand die haar achterste nog maar net 6 maanden zelf afveegt.

Toen gingen we nog even iets drinken in het Hemarestaurant waar ik - o ironie - het zakje vergat.

Bij telefonische navraag bleek het onvindbaar te zijn maar omdat kleine Vogel zo ontdaan was om het verlies van het barbapapaboekje, besloot ik de dag daarna mij nog maar eens naar daar te begeven om het felbegeerde kleinnood te vervangen. 

Ik stapte ook de Hema binnen om nog even te informeren naar mijn Zakje.'O ja', zei een restaurantmevrouw enthousiast 'Dat hebben we gevonden en er zat <insert inhoud> in.'  Ik al helemaal blij. Het Zakje bleek echter onvindbaar.  Men ging mij bellen.

Een paar uur later telefoon : Zakje nog altijd spoorloos.  Helaas.  'Monumentje!' ging ik 'Het WAS gevonden, de inhoud werd mij beschreven....' Ik liet de overduidelijke conclusie even in het midden maar mijn gesprekspartner voelde de bui al hangen.  Men ging de werknemer die 'de sluit' gedaan had op de bewuste dag aan de tand voelen.

Een dag later : Zakje nog altijd pleite maar van wat ik mocht vernemen van de verantwoordelijke had men er nog net niet de BOB bijgehaald want iedereen was ondervraagd 'maar de verhalen liepen uiteen'.  Waar is Dr. Lightman als je hem nodig hebt? Geen nood echter.  Ik had zelfs niet genoeg tijd om een verontwaardigde repliek te formuleren, of er werd mij al een vergoeding aangeboden.  Gewoon even mijn rekeninguittreksel van de bewuste aankoop voorleggen (het bonnetje zat natuurlijk in het Zakje) en ik kreeg de volledige som vergoed.  Dat is pas service.

Hoe jammer.  Ik had mij al verheugd op een emailoorlog met Hema, daar had ik al bijna 39,82€ voor overgehad.  Want het is lang geleden dat ik nog eens een vlammende klachtenmail mocht sturen. Van in de tijd dat men tot twee keer toe het verkeerde stuur op mijn auto plaatste.  Ik zweer echter dat de vervanging van de toenmalige zaakvoerder van de dealer niks met onze correspondentie te maken had.  Alhoewel HIJ vast blij was mij nooit meer te moeten lezen of horen.

Helaas heb ik nu wel mijn geld maar het ondergoed in kwestie was ondertussen uitverkocht in die andere winkel.  Het zal mij leren.  Vanaf nu nog enkel Hema-onderbroeken rond Vogels bips.  Hema is het waard.

Commentaren

Idd. He'maal ja!

Gepost door: sodade | 13 mei 2009

zonder bonneke toch uw geld? da's echt service en zo not hema-like.

Gepost door: madam arabelle | 13 mei 2009

Hema Wat een service! Chapeau voor de Hema!

Gepost door: Madame | 13 mei 2009

Zou het ook marcheren als je eigenlijk niet echt iets verloren bent?

Gepost door: Janina Modaal | 14 mei 2009

Lol, als ze dan ook niet iets echt teruggevonden hebben wat dan weer niet echt verdwijnt wel zeker?

Allee seg, dieven bij de Hema, wie had dat gedacht, in dé Hema begot.

Gepost door: Mme Zsazsa | 14 mei 2009

De commentaren zijn gesloten.