19 december 2009

Mijn modem is geen broodrooster

Ik had vandaag een internetprobleem. Wellicht ben u het met mij eens dat behoudens sterfte, hongersnood, oorlog en tandpijn er niks ergers is.

Het begon zachtjesaan, met een talmende reactiesnelheid. Maar kom, het is -10 of erger dus ik gaf mijn verbinding de tijd om op te warmen. Compassie is mijn tweede naam. Zoals u weet.

Allengs werd het erger in plaats van beter. Ik dacht even dat ik weer een rekening vergeten te betalen was en dat men mij op smallband gezet had. Gezien mijn nonchalante houding tegenover vensterenveloppen zou het mij alvast niet verbaasd hebben. Maar dat bleek de kwestie niet te zijn.

En toen - ja ik weet het, deze post heeft een hoog thrillergehalte en ik neem het u niet kwalijk dat u nu reeds met de ogen bedekt zit, bevend van spanning - viel Tinternet helemaal uit. Herstarten van zowel computer als splinternieuwe BBox bracht geen soelaas. Dus ik belde Belgacom.

Eigenlijk een beetje tegen beter weten in, want het is zaterdag. Maar wat blijkt? Die werken heel het weekend door. Echt waar! Na de gebruikelijke 27 waddefoks bij het moeten intoetsen van de juiste nummers voor het keuzemenu kreeg ik zowaar een Operator!

Die mij vroeg welk soort modem ik had.  Eentje die leek op een broodrooster of een platte.

Ik rolde bijna letterlijk over de grond van het lachen. Kon hem bij nader inspectie vertellen dat hij leek op een skipistje.Wat bleek door te kunnen gaan voor een platte.

Kudo's voor de Belgacomman. Echt waar. En dat op een zaterdag. Zelden zo aangenaam en vriendelijk geholpen geweest bij een dienstverlener. Als het goed is moeten we het ook zeggen, toch?

 

Commentaren

http://mamma-lien.blogspot.com He, een positief geluid over een helpdesk? En wat een ellende he, als oc of tinternet het niet doen... wat moet een mens zonder?

Gepost door: Mammalien | 19 december 2009

operator Een operator die mij kan doen lachen kàn niks meer verkeerd doen. (Meestal ben ik het die hen aan het lachen breng. Dat helpt ook om iets gedaan te krijgen. ;-) )

Gepost door: Madame | 19 december 2009

Wat is dat nu voor een *geeuw geeuw* einde?
Kon die vent u niet voor een dineetje gevraagd hebben ofzo?

Gepost door: zapnimf | 20 december 2009

Seg jom, ik zal u mijn password mailen, dan moogt gij mijn stukskes schrijven in het vervolg. Zaag.:P

Gepost door: De Huisvrouw | 20 december 2009

nog diepere zucht ... dan bij mijne commentaar op uw vorig stukske... ik denk dat iemand uw blog gehackt heeft - lief en vriendelijk zijn voor iemand bij nen helpdesk ? Ik geloof het niet zenne ... ben er zeker van dat ge die mens eerst bijna door den telefon gesleurd hebt.

Gepost door: annliesbet | 20 december 2009

Awel, ik kan niet anders dan mij bij uw postje aansluiten, ik heb knal dezelfde ervaringen bij Belgacom: daar werken mensen met gevoel voor humor, die daarbovenop ook nog ne keer weten waar ze mee bezig zijn ook!
Van mij mag telenet de hoogste boom in, ik blijf belgacom trouw, zeker weten!

Gepost door: Tina | 20 december 2009

En jij bent daar binnengeraakt? Hoeveel cijferkes ingetikt en on hold en muzak gezet?

Gepost door: zeezicht | 20 december 2009

Ik zou bijna overstappen op Belgacom ware het niet dat die voor een telefoontje naar Nederland ongeveer de kosten van 3 maal Australië bellen aanrekenen. Ik weet het nen Hollander die op de centjes let 't zal ook weer eens niet. In ieder geval dank voor de hartelijke lach die ik wederom om uw stukje heb gehad.

Gepost door: Ester | 20 december 2009

't was dus opgelost toen bleek dat ge een skipistje had? mmm. precies toch plezant zo helpdeskie spelen...

Gepost door: ysabje | 21 december 2009

Tis erg! Dan reageert ge eens vriendelijk en dan zeggen er mensen - waar gij dan nog reclam voor maakt in het stuk daarboven PLUS die ge in stukken daaronder toch wel al meer dan eens als vriendin omschreven hebt- dat ge te braaf zijt. En nog erger: saai! Ik krijg bijna compassie met u. Bijna he, maar jammer genoeg is dat mijne tweede naam niet :)

Gepost door: annava | 22 december 2009

De commentaren zijn gesloten.